Strona główna » UCZEŃ » mLegitymacja
mLegitymacja to zgodnie z prawem – legitymacja szkolna, ale wyświetlana na ekranie telefonu.
Jest częścią aplikacji mObywatel, bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
Aplikacja mObywatel Junior
mLegitymację należy dodać na własnym urządzeniu w aplikacji mObywatel Junior wydanej przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Link do oficjalnego źródła aplikacji mObywatel Junior:
https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1
Unieważnienie mLegitymacji
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
Podstawa prawna:
LXIX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
im. Bohaterów Powstania Warszawskiego 1944
Wszystkie prawa zastrzeżone